Płatności Strony WWW Radom Strony Internetowe Mirin
Wycena kampanii Częste pytania Logowanie
Pozycjonowanie Mity i Fakty
Dlaczego pozycjonowanie?

Ostatnio rozmawiając z klientem uświadomiłem sobie jak mało ludzi zna prawdę o pozycjonowaniu, wie do czego tak naprawdę ono służy oraz na jakiej zasadzie działa. Wszyscy zadają wręcz podobne pytania, więc postanowiłem napisać parę słów aby wyjaśnić Państwu najbardziej popularny system marketingu internetowego czyli: prawda i mity o pozycjonowaniu.

1
Dlaczego akurat wybrać pozycjonowanie?

Jest parę powodów. Pozycjonowanie to najbardziej skuteczna i najbardziej popularna forma marketingu internetowego. Dzieje się tak z paru powodów. Przede wszystkim jest to reklama, która nie jest narzucona potencjalnemu klientowi, nie jest jak gdyby „podstawiana mu pod nos” natomiast klient sam wpisując daną frazę w wyszukiwarce poszukuje jej i ma wrażenie , że znalazł coś czego szukał , a  nie jak to ma np. miejsce w postaci ulotek czy gazetek gdzie codziennie nawet nie przeglądając ich wyrzucamy je do kosza. Czyli jasno nam z tego wynika iż najważniejszym plusem pozycjonowania jest to iż dajemy klientowi to co szukał, a nie to co chcemy mu wcisnąć.


2
Jak działa pozycjonowanie?

Wyobraźmy sobie miasto w którym mieszka sporo ludzi i jest sporo np. szewców. Nowi mieszkańcy miasta mają problem iż nie wiedzą, którego szewca wybrać. Pytają więc swoich sąsiadów kto jest najlepszym i najtańszym szewcem. Każdy odpowiada inaczej. Jeden wskazuje tego fachowca, a drugi innego. Zdezorientowani pytają w końcu sąsiada „słuchaj a kto najwięcej w tym mieście wie? Kto słucha plotek? Kto ma w pamięci najwięcej nowinek? Komu ludzie się zwierzają?” Sąsiad odpowiada. Jest taki jeden, nazywa się Google. No ale skąd on wie wszystko? No właśnie stąd, że każdy mu przekazuje swoje informacje, a on w swojej głowie zapamiętuje ile ludzi mówiło mu o szewcach, kto o jakim itp. Następnie sumuje wszystkie te informacje i wie np. iż o szewcu X mówiło mu 100 najbardziej nobliwych mieszkańców miasta iż jego usługi są najlepsze. Stąd też Pan Google wskazuje nam na szewca X iż jest najlepszy.

W świecie internetu i komputerów mieszkańcem miasta nazywamy „link”. Tak jak w mieście są mieszkańcy różnej narodowości i różnej grupy społecznej, tak w internecie jest parę rodzajów linków, które zależnie od sytuacji spełniają różną rolę. Odpowiedni ich dobór, zestawienie oraz ilość to podstawowy sukces pozycjonowania. Dlaczego? Postaram się Państwu wyjaśnić. W tym celu wróćmy do naszego szewca. Przypuśćmy iż w mieście otworzył się nowy zakład szewski. Nasz szewc nie ma jeszcze klientów i za wszelką cenę chce ich zdobyć i w tym właśnie celu wynajął 100 największych plotkarzy w mieście aby mówili o jego usługach. Jedząc wieczorną kolację przemyślał jednak sprawę i doszedł do wniosku iż 100 to za mało. Jutro wezmę 500. Jak pomyślał  tak zrobił. Informacja o nowym szewcu bardzo szybko obiegła miasto, lecz jednak Pan Google nie poleca jego usług. Zdezorientowany mieszkaniec miasta pyta Pana Google – Czemu nie poleca Pan nowego szewca? Przecież każdy o nim mówi. Na to Pan Google odpowiada „ Jak to czemu? Wydaje Ci się to naturalne iż nagle w ciągu 2 dni działalności o nowym szewcu mówi 600 osób? Przecież o nim mówią najwięksi plotkarze, nikt z elity naszego miasta nie powiedział o nim dobrego słowa. Z tego co słyszałem wynajął tych ludzi aby go reklamowali, a oni tak naprawdę są dla mnie mało wiarygodni. Za to , że postąpił niezgodnie z zasadami naszego miasta nie będę o nim mówił, nie będę reklamować jego usług.

Na podobnej zasadzie naszego miasta i szewca działa przeglądarka Google. Potrafi rozróżnić linki dobre i linki złe, a tym samym ukarać za złe banem lub filtrem , a za dobre wynagrodzić i windować na coraz wyższą pozycję.

Dlatego widzicie drodzy Państwo jak ważny jest wybór odpowiedniej i doświadczonej agencji SEO. W swojej wieloletniej praktyce niejednokrotnie spotkałem się domenami na które po kilku tygodniach pozycjonowania zostały nałożone bany i filtry, a potem zaczyna się płacz ponieważ naszej strony nie ma w wynikach wyszukiwania. Co prawda sytuacja jest do uratowania ponieważ można ją odwrócić lecz jednak: nie każdy to potrafi, a jak już potrafi to jest to proces czasochłonny i wymaga pewnej wiedzy i umiejętności, a jak doskonale wiemy za tą wiedzę i umiejętności płaci się najwięcej. Jeżeli jeszcze domena związana jest z naszą firmą od lat to jesteśmy w stanie zapłacić każde pieniądze aby ją uratować. Musicie sobie Państwo uświadomić iż to nie Google stara się o naszą stronę ale my staramy się aby być w wynikach Google. Jest to prywatna firma J i tak naprawdę nie ma obowiązku zaindeksować (pojawienie się w wynikach wyszukiwania) Państwa strony to tylko ich dobra wola. Jeżeli już jesteśmy zaindeksowani to trzeba przestrzegać odpowiednich reguł i zasad aby na długo w niej pozostać.

No dobrze. Nasza strona jest zaindeksowana i pozycjonowana zgodnie ze standardami Google, co dalej?

Czekamy na efekty. Ja zawsze odpowiadam klientowi iż na efekt trzeba poczekać około 4-6 tygodni. Niekiedy efekt widoczny jest już po 1-2 tygodniach i jest ale to dla klienta miła niespodzianka.

3
Jak rozliczmy się z klientami za naszą pracę?

Płacicie Państwo tylko za efekty. Czyli jeżeli Państwa strona znajduje się w pierwszych 10 wynikach organicznych Google czyli na pierwszej stronie to wtedy państwo placą. Jeżeli znajduje się powyżej 10 miejsca to to za te wyniki nic nie płacicie. Jeżeli np. dana fraza została wyceniona na 90zł/miesiąc, to za kązdy dzień pozycjonowania płacą Państwo 1/30 od sumy 90 zł ( dziennie 3 zł) za każdy dziie pobytu frazy w TOP10. Rozliczenie odbywa się na podstawie raportów generowanych na podstawie panelu SEO do którego mają Państwo dostęp całkowicie gratis prze 24 godziny na dobę. Zapraszam do zapoznania się z funkcjami naszego panelu.

4 5
Dlaczego są różne ceny pozycjonowania fraz?

Cena pozycjonowania frazy zależy w głównej mierze od  konkurencyjności oraz popularności frazy w Google co jest automatycznie związane z nakładem finansowym oraz pracą jaką musi wykonać agencja SEO.

Dlaczego umowa podpisywana jest na rok czasu?
6

Dlatego iż na początku działań mających na celi pozycjonowanie strony Państwo nie płacą nic, natomiast każda agencja SEO ponosi związane z tym koszty oraz czas związany z pozycjonowaniem serwisu. Zarabiać zaczyna się tak naprawdę po paru miesiącach, a jeżeli by Państwo zrezygnowali z usługi wcześniej to wtedy ponieślibyśmy straty.

Czy pozycjonowanie jest procesem ciągły?
7

Niestety, ale TAK. Strona musi być pozycjonowana cały czas ponieważ, jak się to mówi konkurencja nie śpi i tak samo się pozycjonuje i stara się nas wyprzedzić.

8
Czy jesteśmy w stanie określić popularność fraz?

Oczywiście, że tak. Wykonujemy dla Państwa audyty w których możemy wskazać ilość wyszukiwań w stosunku miesięcznym lub rocznym w poszczególnych miesiącach danej frazy w Google. W audycie takim możemy dobrać przy pomocy odpowiednich narzędzi i statystyk najbardziej dopasowane frazy dobrane do miejsca i rodzaju działalności firmy. Prześwietlamy również dokładnie konkurencję w danej branży pod względem ich reklam w internecie i skuteczności jej. Doradzamy również najbardziej skuteczne działania marketingowe mające na celu podnieść wyniki sprzedażowe lub usługowe Państwa firmy, wybieramy dla Państwa grupę docelową klientów, sugerujemy odpowiednie zmiany na stronie www, sprawdzamy poprawność strony pod względem silników wyszukiwarek oraz jeżeli strona nie jest odpowiednio wykonana mówimy co w niej zmienić. Należy pamiętać iż stronę www można porównać do samochodu. To iż ładnie wygląda to nie znaczy że silnik sprawuje się dobrze. Strona może ładnie też wyglądać lecz jej silnik może być całkowicie nieprzydatny. Często zdarza się tak iż ładnie wyglądająca strona jest bardzo mało wartościowa dla Google. Czynników takich jest naprawdę sporo. Do głównych możemy zaliczyć: brak odpowiedniego tytułu oraz opisu strony, brak dołączenia jej do Google Webmaster Tools, brak mapy witryny , itp.

Wszystkie te informacje dostają Państwo w naszym audycie.


#pic_206